Ikke logget ind
Log ind her

Logo


Funktioner

Checkmark  Book dette kursus »

 Gem dette kursus i Favoritter »

 Se vedhæftede filer (0) »

 Send kursus til kollega »

 Bestil materiale om kursus »

 Spørgsmål om dette kursus »

 Indhent tilbud på dette kursus »

 Print dette kursus »

 

Quick links

Send adgang til kursusportal

Download miniguide

Mine igangværende bookinger

Favoritter

 

Hjælp til kursusbooking, skriv til os her

Udbyder:


Kursus navn:


Link:


Dato:

 

Få hjælp til at finde eller booke et kursus

Ring til Helle Kirk på 33 98 60 80 eller e-mail Helle på hpk@kursuszonen.dk
Så hjælper vi dig, og får det skrevet korrekt ind i Futurematch.

NB. gælder ikke interne kurser udbudt af Jeres eget firma.

 

Seneste nyt

Futurematch har fået ny portal

 

Kontakt

Futurematch Media

Tlf: 33 98 60 80

E-mail: kursus@futurematch.dk



Udbyder: Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Titel: Koncepter og workflow i sociale medier
 

Hop til bestilling








Koncepter og workflow i sociale medier

Lær at skabe stærke sammenhænge mellem sociale medier og etablerede mediekanaler.

Udbredt, men tilfældig brug af sociale medier

Selvom brugen af sociale medier i dag er meget udbredt blandt folk, der arbejder professionelt med kommunikation, så aktiveres de sociale mediekanaler ofte på må og få i relation til begivenheder, kampagner og journalistik.

Det er vigtig, for alle der har ansvar for at planlægge og styre forskellige typer af medieaktivitet, at kunne indtænke de sociale mediekanaler i effektive arbejdsgange samt i kreative og værdiskabende koncepter.

Integrer sociale medier i din samlede medieindsats

På dette kursus lærer du at organisere, styre og lede en indsats i sociale medier i samklang med organisationen og de øvrige mediekanaler. Vi ruller hele medieflow-klaviaturet ud, fra målsætning og succeskriterier til ide og afvikling.

Du lærer at skabe rammerne for at opnå klare sammenhænge mellem de sociale mediekanaler og den øvrige kommunikation - også i live/breaking situationer.

Du får øvelse i selv at indgå i flowet og får kendskab til nye roller og metoder undervejs.

På kurset lærer du at:

  • kortlægge og værdisætte social medieaktivitet
  • overvåge sociale medier med state of the art redskaber
  • udarbejde interaktionsstrategier
  • arbejde med publiceringsplaner for sociale medier
  • udtænke kreative præsentationsformer for sociale medier
  • arbejde med motivationsdesign og nye roller med henblik på at opnå optimalt medieflow.
  • Sociale medier er real-time

    Kommunikation i realtid, ofte via sociale medier er i stigende grad en del af virkeligheden for organisationer, institutioner, virksomheder, myndigheder, eventejere og medier. Man taler både om real-time journalism og real-time advertising.

    På kurset lærer du at forstå realtidskommunikationens dynamik, krav og redskaber.

    Kurset kommer også omkring:

  • Indholdsstrategi: Hvad er gode indholdskoncepter på sociale medier? Hvad består en indholdsstrategi af og hvordan udvikler man den? Hvordan skaber man indholdsmæssigt samspil på tværs af platforme?
  • Social storytelling: Hvordan bliver brugerne en del af historiefortællingen?
  • Indholdsplanlægning: Hvordan arbejder man redaktionelt med socialt indhold i små som store organisationer? Hvad er en indholdskalender og hvordan laver man en?
  • Undervisere

    Kristian Strøbech

    Journalist og faglig leder for nye medier på journalistuddannelsen. Har igennem de senere år ledet og deltaget i en lang række udviklingsprojekter med omdrejningspunkt i professionel brug af sociale medier.

    Rasmus Johnsen

    Filosof med speciale i human computer interaction, selvstændig konsulent og iværksætter. Har arbejdet med udviklings- og innovationsprojekter i 10 år, og siden 2008 næsten udelukkende med afsæt i nye medier.

    Forudsætninger

    Vi forventer, at du har erfaring med praktisk brug af de største sociale medier, og at du er parat til at kaste dig aktivt ud i at bruge flere sociale medier undervejs.

    Det vil være praktisk at have adgang til en opdateret smartphone, men forløbet kan dog gennemføres uden.

    Niveau og omfang

    Kurset er kompetencegivende på diplomniveau og vægter 10 ECTS

    Adgangskrav

    For at blive optaget på kurset skal du mindst have:

  • en relevant kort videregående uddannelse
  • 2 års relevant erhvervserfaring efter din uddannelse.
  • Opfylder du ikke adgangskravene?

    Prisen omfatter

    Prisen dækker undervisning, vejledning, eksamen samt forplejning på undervisningsdagene. Du skal påregne udgifter til bøger og materialer.

     Book dette kursus »  Gem dette kursus i Favoritter »  Se vedhæftede filer (0) »
     Send kursus til kollega »  Bestil materiale om kursus »  Spørgsmål om dette kursus »
     Indhent tilbud på dette kursus »  Print dette kursus »
    Hop til top
    Afholdes: DMJX, København og Aarhus
    Region: Østjylland
    By: Århus C
    Postnummer: 8000
     
    Periode: 04-11-2019 - 28-02-2020
    Varighed: 9 dag(e)
    Tidspunkt: dag
    Pris: 19.970,00 ex. moms