Ikke logget ind
Log ind her

Logo


Funktioner

Checkmark  Book dette kursus »

 Gem dette kursus i Favoritter »

 Se vedhæftede filer (0) »

 Send kursus til kollega »

 Bestil materiale om kursus »

 Spørgsmål om dette kursus »

 Indhent tilbud på dette kursus »

 Print dette kursus »

 

Quick links

Send adgang til kursusportal

Download miniguide

Mine igangværende bookinger

Favoritter

 

Hjælp til kursusbooking, skriv til os her

Udbyder:


Kursus navn:


Link:


Dato:

 

Få hjælp til at finde eller booke et kursus

Ring til Helle Kirk på 33 98 60 80 eller e-mail Helle på hpk@kursuszonen.dk
Så hjælper vi dig, og får det skrevet korrekt ind i Futurematch.

NB. gælder ikke interne kurser udbudt af Jeres eget firma.

 

Seneste nyt

Futurematch har fået ny portal

 

Kontakt

Futurematch Media

Tlf: 33 98 60 80

E-mail: kursus@futurematch.dk



Udbyder: Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Titel: Reklamestrategier
 

Hop til bestilling








Reklamestrategier

Lær at skabe det strategiske grundlag for vellykkede reklamekampagner. Et kursus for dig, der vil lære den strategiske planners vigtigste værktøjer.

Sammenhæng mellem kundens virkelighed og de kreatives idéer

Bag alle reklamekampagner står 3 nøgleaktører: Kunden, som har et produkt eller en service, han vil have markedsført, de kreative kræfter, der er mestre i at komme på idéer og projektlederen, som skal sikre leverancer inden for budget og tidshorisont.

Men hvem har den dybere forståelse for kundens problematik og markedssituation? Hvem kan sende de kreative i den rigtige retning, og samtidig respektere deres kreative frirum? Alt sammen uden at overskride projektlederens tidsplan og budget?

Det kan en strategisk planner.

Grundlaget for vellykkede reklamekampagner

På dette kursus får du de redskaber, som den strategiske planner planlægger og udvikler effektive kampagner med. Du lærer at definere informationsbehov, identificere relevante målgrupper og mediekanaler og sætte realistiske mål. Med andre ord: udforme velfunderede strategier for effektive reklamekampagner.

Kurset giver dig både et solidt fundament for at vejlede virksomheder i, hvordan de skal møde deres kunder. Og du bliver samtidig en bedre dialogpartner, når du skal briefe de kreative.

Kursus for dig, der vil analysere og rådgive

Reklamestrategier henvender sig til en bred vifte af medarbejdere på reklame-, kommunikations-, og mediebureauer. Om der står projektleder, projektassistent, kontaktassistent eller key account manager på dit visitkort, er underordnet. Det vigtigste er, at du har lyst til at skabe velfunderede reklamestrategier i tæt dialog med kunder og kreative.

Kurset er også relevant for dig, som indkøber reklamer. Er du fx marketingkoordinator i en større privat eller offentlig virksomhed, giver kurset dig mulighed for at skabe et solidt strategisk grundlag, inden du går til et eksternt bureau. God forberedelse giver et bedre resultat i sidste ende, og kan spare jer for en masse penge.

Kurset er også relevant for dig som er selvstændig, og som ønsker at udvide dit forretningsområde eller kundeportefølje indenfor strategisk design og branding.

På kurset lærer du at:

  • planlægge og evaluere strategiske reklamekampagner
  • identificere relevante målgrupper, reklamegenrer og mediekanaler
  • sætte realistiske kvantitative og kvalitative mål for kampagner
  • samarbejde med medie- og reklamebureauer, medievirksomheder og analysefirmaer.
  • Du kommer blandt andet til at arbejde med:

  • konkurrent-, markeds-, og målgruppeanalyser, som basis for at udvælge de mest hensigtsmæssige målgrupper og mediekanaler
  • kommunikationsteori og budskabsstrategi, som giver dig mulighed for at udvikle reklame- og mediestrategier og identificere centrale budskaber
  • handlingsplaner og budget, som gør det muligt at opstille realistiske mål for reklamekampagner.
  • Undervisere

    Ole E. Andersen

    Tidligere adm. direktør for Dansk Reklame Film og rektor for Reklameskolen. Erfaren underviser på CBS gennem 30 år og forfatter til bøgerne Reklamekampagnen (2009), Forstå forbrugerne - og bliv en bedre markedsfører (2011) og Moderne markedsføring (2014).

    Undervisningsform

    Undervisningen veksler mellem oplæg, øvelser, workshop, selvstudie og projektarbejde.

    Undervisningen er meget praktisk anlagt, og du løser opgaver mellem undervisningsgangene, enten i grupper eller individuelt.

    Noget af undervisningen kan foregå via vores e-learningssystem, hvor du også får vejledning og feedback.

    Program

    Vi sender det nøjagtige program til dig ca. 2 uger før kursusstart.

    Litteratur

    Pensum er på i alt ca. 300-400 sider.

    Eksamen

    Du afleverer et praktisk produkt, der sammen med en skriftlig opgave og en mundtlig prøve, udgør en kombinationsprøve. Du bliver bedømt individuelt ud fra de tre samlede elementer med ekstern censur efter 7-trinsskalaen. Læs mere om eksamen.

    Niveau og omfang

    Kurset er kompetencegivende på akademiniveau (VVU) og vægter 5 ECTS

    For at blive optaget på kurset skal du mindst have:

    en gymnasial uddannelse eller en relevant erhvervsuddannelse eller en relevant grunduddannelse for voksne (GVU).

    2 års relevant erhvervserfaring efter eller sideløbende med din uddannelse.

    Prisen omfatter

    Prisen dækker undervisning, vejledning, eksamen samt forplejning på undervisningsdagene. Du skal derudover påregne udgifter til bøger og materialer.

     Book dette kursus »  Gem dette kursus i Favoritter »  Se vedhæftede filer (0) »
     Send kursus til kollega »  Bestil materiale om kursus »  Spørgsmål om dette kursus »
     Indhent tilbud på dette kursus »  Print dette kursus »
    Hop til top
    Afholdes: DMJX København
    Region: Storkøbenhavn
    By: København NV
    Postnummer: 2400
     
    Periode: 03-04-2019 - 26-06-2019
    Varighed: 4 dag(e)
    Tidspunkt: dag
    Pris: 8.500,00 ex. moms