Ikke logget ind
Log ind her

Logo


Funktioner

Checkmark  Book dette kursus »

 Gem dette kursus i Favoritter »

 Se vedhæftede filer (0) »

 Send kursus til kollega »

 Bestil materiale om kursus »

 Spørgsmål om dette kursus »

 Indhent tilbud på dette kursus »

 Print dette kursus »

 

Quick links

Send adgang til kursusportal

Download miniguide

Mine igangværende bookinger

Favoritter

 

Hjælp til kursusbooking, skriv til os her

Udbyder:


Kursus navn:


Link:


Dato:

 

Få hjælp til at finde eller booke et kursus

Ring til Helle Kirk på 33 98 60 80 eller e-mail Helle på hpk@kursuszonen.dk
Så hjælper vi dig, og får det skrevet korrekt ind i Futurematch.

NB. gælder ikke interne kurser udbudt af Jeres eget firma.

 

Seneste nyt

Futurematch har fået ny portal

 

Kontakt

Futurematch Media

Tlf: 33 98 60 80

E-mail: kursus@futurematch.dk



Udbyder: Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Titel: Sociale medier i strategi og kommunikation
 

Hop til bestilling








Sociale medier i strategi og kommunikation

Bliv virksomhedens ekspert i sociale medier og lær hvordan du gør dem til en central del af jeres strategi.

Sociale medier forpligter

8 ud af 10 danske virksomheder bruger sociale medier i markedsføringen. 5 ud af 10 bruger sociale medier som redskab i deres rekruttering. Siger de. Men sociale medier forpligter. Det er ikke nok at være tilstede. Der skal være aktivitet - og aktiviteten skal, som alt andet, afspejle strategien.

Så ja, I er sandsynligvis også tilstede med en Facebook-side, en YouTube-kanal, en Twitter-profil, en Instagram-profil…you name it.

Men får I nok ud af aktiviteten på sociale medier?

De fleste virksomheder kan få rigtig meget ud af at være aktive på sociale medier. Men det er de færreste virksomheder, der ved hvad de kan og vil med sociale medier - og om de måske kunne få endnu mere ud af dem.

Få mere ud af sociale medier

På dette kursus lærer du hvordan sociale medier kan skabe reel værdi for din virksomhed.

Når du er færdig med kurset, har du formuleret en levedygtig social medie strategi, der tager udgangspunkt i virksomhedens produkt, kunder og marked. På den baggrund kan du udvælge hvilke sociale mediekanaler, det giver mest mening at være på.

Sociale medier er anderledes end traditionelle medier. Derfor lærer du på kurset om vilkår, faldgruber og muligheder ved en åben kommunikation på sociale medier. Kurset giver dig kompetencer til at rådgive ledelse og medarbejdere i, hvordan de skal bruge sociale medier professionelt.

Mange virksomheders brug af sociale medier hænger på enkeltpersoners sporadiske aktivitet og er præget af manglende ressourcer og utilstrækkelige kompetencer. Kurset giver dig udgangspunktet for at professionalisere arbejdet, så du kan gøre sociale medier til en integreret del af din virksomheds kommunikation.

På kurset lærer du at:

  • udvikle organisationens kommunikation på de sociale medier.
  • se perspektiverne i de sociale medier og værktøjer i forhold til din virksomhed.
  • skrive sociale medier ind i virksomhedens kommunikationsstrategi.
  • sikre den røde tråd fra virksomhedens strategi og forretning til dens engagement i de sociale medier.
  • rådgive om, hvordan en virksomhed skal forholde sig til den sociale medie-virkelighed.
  • arbejde med nogle af de organisatoriske udfordringer, der melder sig, når organisationen bliver mere digital, social og transparent.
  • Program

    Programmet foreligger ca. 2 uger inden kursusstart.

    På kurset møder du:

    Katrine Emme Thielke

    Rådgiver om kommunikation og markedsføring i den digitale verden. Hun er cand.mag i Informationsvidenskab, og har arbejdet i det private, på bureau og i det offentlige.

    Charlotte Rosell

    Rådgiver og konsulent. Har arbejdet med digital kommunikation og sociale medier siden 2002, på bureau og som ansat i det private. Stor erfaring med SMM og community management.

    Undervisningsform

    På kurset er der fokus på ny viden, teori, baggrund og metode. Gennem gruppediskussioner får du mulighed for at koble de teoretiske modeller med din egen praktiske erfaring. Stillede opgaver undervejs kan løses med udgangspunkt i din egen organisation.

    Mellem kursusdagene skal du afsætte tid til hjemmeopgaver og læsning.

    Eksamen

    Kurset afsluttes med en eksamensopgave og en mundtlig eksamen. Samlet bedømmelse efter 7- trinsskalaen og med intern censur.

    Forudsætninger

    Et grundlæggende kendskab til strategisk kommunikation er en fordel for at få maksimalt udbytte af kurset.

    Du behøver ingen erfaring med sociale medier for at deltage i denne uddannelse, men vi forventer, at du er jævnlig internetbruger og at du har en åben og interesseret indstilling til det, der foregår på nettet.

    Vi forventer, at du medbringer en bærbar computer til undervisningen - og at du har administratorrettigheder til den. Din computer skal kunne gå på trådløst netværk.

    Prisen omfatter

    Prisen dækker undervisning, vejleding, eksamen samt forplejning på undervisningsdagene. Du skal derudover påregne udgifter til bøger og materialer.

    Niveau

    Kurset er kompetencegivende på diplomniveau. Overblik over niveauerne i det danske uddannelsessystem

    Omfang

    Kurset har et omfang på 10 ECTS. Læs mere om ECTS

    Adgangskrav

    For at blive optaget på kurset skal du mindst have:

  • en relevant kort videregående uddannelse
  • 2 års relevant erhvervserfaring efter din uddannelse.
  • Opfylder du ikke adgangskravene? Sådan søger du om dispensation
  • I tilfælde af afbud

    Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

     Book dette kursus »  Gem dette kursus i Favoritter »  Se vedhæftede filer (0) »
     Send kursus til kollega »  Bestil materiale om kursus »  Spørgsmål om dette kursus »
     Indhent tilbud på dette kursus »  Print dette kursus »
    Hop til top
    Afholdes: DMJX København
    Region: Storkøbenhavn
    By: København NV
    Postnummer: 2400
     
    Periode: 24-10-2019 - 18-02-2020
    Varighed: 9 dag(e)
    Tidspunkt: dag
    Pris: 19.970,00 ex. moms