Ikke logget ind
Log ind her

Logo


Funktioner

Checkmark  Book dette kursus »

 Gem dette kursus i Favoritter »

 Se vedhæftede filer (0) »

 Send kursus til kollega »

 Bestil materiale om kursus »

 Spørgsmål om dette kursus »

 Indhent tilbud på dette kursus »

 Print dette kursus »

 

Quick links

Send adgang til kursusportal

Download miniguide

Mine igangværende bookinger

Favoritter

 

Hjælp til kursusbooking, skriv til os her

Udbyder:


Kursus navn:


Link:


Dato:

 

Få hjælp til at finde eller booke et kursus

Ring til Helle Kirk på 36 94 49 89 eller e-mail Helle på hpk@kursuszonen.dk
Så hjælper vi dig, og får det skrevet korrekt ind i Futurematch.

NB. gælder ikke interne kurser udbudt af Jeres eget firma.



 

Seneste nyt

Find os på www.futurematch.net



 

Kontakt

Futurematch Media

Tlf: 33 98 60 80

E-mail: kursus@futurematch.dk



Udbyder: cph:learning
Titel: Narrativ evaluering til læring, udvikling og forbedring
 

Hop til bestilling








Narrativ evaluering til læring, udvikling og forbedring

Især inden for den offentlige sektor er effektevalueringer en integreret del af arbejdet med projekter, ydelser og indsatser. Mange effektevalueringer har til hensigt også at give anbefalinger til fremadrettede forbedringer - men alt for ofte sker det, at anbefalingerne ikke bliver omsat til ny praksis. Effektevalueringerne tages til efterretning, men praksis ændres ikke. Hvis evalueringer skal have positive effekter på praksis, skal evalueringsmetoden også være designet til det. Det er ikke tilfældet med gængse effektevalueringer. cph:learning har udviklet et 1-dags kursus i narrativ evaluering, som er en evalueringsmetode, der er specielt god til at skabe læring, udvikling og forbedring. En af Danmarks førende eksperter i narrativ evaluering, Hanne Fredslund, underviser på kurset.

Indhold

Narrativ evalueringsmetode tager sit forskningsbaserede afsæt i Michael Whites narrative teori. Formålet med narrativ evaluering er at skabe de bedst mulige betingelser for det videre arbejde med at udvikle og forbedre den evaluerede indsats. Det kræver blandt andet, at indsatsens aktører inddrages gennem hele evalueringsprocessen. Afsættet for narrativ evaluering er de konkrete fortællinger om arbejdet med projektet, ydelsen eller indsatsen frem for generelle vurderinger af den. Det er en grundlæggende erkendelsesteoretisk pointe, at vi skaber mening i vores erfaringer gennem fortællinger - og derfor kan fortællingerne bruges til at evaluere og forbedre praksis.

Kurset er bygget op om en række overordnede temaer:

  • Narrativ teori og evalueringsteori (kort introduktion);
  • Den narrative evalueringsmodel (fase for fase);
  • Den narrative evalueringssamtale (interviewmetode);
  • Bevidning som metode i evaluering;
  • Afrapportering og anbefalinger;
  • Fra anbefalinger til forbedringer.
  • Kurset er forskningsbaseret og anvender grundbogen Evaluering i et narrativt perspektiv af Hanne Fredslund (Dansk Psykologisk Forlag, 2013). Bogen har hentet sit teoretiske tankegods fra hhv. den narrative teori (primært repræsenteret ved Michael White) og fra supplerende evalueringsteorier. Bogen tilsendes forud for din deltagelse på kurset.

    Dit udbytte

    Kurset giver dig en række narrative værktøjer, du kan anvende i din egen organisation:

  • En skabelon til at skabe overblik over det projekt, den ydelse eller den indsats, der skal evalueres;
  • Guidelines for forberedelse og rammesætning af narrativ evaluering;
  • Interviewguides til narrative evalueringssamtaler;
  • Interviewguide til bevidning i narrativ evaluering;
  • Forskellige modeller for arbejdet med afrapportering, anbefalinger og forbedringer.
  • Som deltager på kurset vil du få:

  • Viden om den narrative tilgang til evaluering;
  • Mulighed for at træne metoder og værktøjer;
  • Input til hvordan narrativ evaluering kan anvendes i din organisatoriske kontekst.
  • Underviser

    Hanne Fredslund er cand.scient.pol. med en ph.d.-grad fra KU for en afhandling om organisationsudvikling i sundhedssektoren. Hun har skrevet bogen Evaluering i et narrativt perspektiv, Dansk Psykologisk Forlag, 2013 og udgiver i 2015 bogen Forandringsledelse i et narrativt perspektiv ligeledes på Dansk Psykologisk Forlag sammen med professor ph.d. Claus Nygaard. Her præsenteres konkrete samtaleværktøjer og tests til den leder, som vil arbejde med det narrative perspektiv i praksis.

     Book dette kursus »  Gem dette kursus i Favoritter »  Se vedhæftede filer (0) »
     Send kursus til kollega »  Bestil materiale om kursus »  Spørgsmål om dette kursus »
     Indhent tilbud på dette kursus »  Print dette kursus »
    Hop til top
    Afholdes: H.C. Andersens Boulevard 48, KBH
    Region: Storkøbenhavn
    By: København V
    Postnummer: 1553
     
    Periode: Efter aftale
    Varighed: 1 dag(e)
    Tidspunkt: dag
    Pris: 3.600,00 ex. moms