2 dages kursus i Google Analytics og SEO
Du arbejder med dine egne mål, kigger på din egen webstatistik i Google Analytics og søgemaskineoptimerer dit eget indhold - og du får fif og feedback undervejs. Kurset løber over to dage. Dag 1 handler om webstatistik i Google Analytics og dag 2 handler om søgemaskineoptimering. Kurset veksler mellem oplæg og øvelser - og der er selvfølgelig afsat tid til spørgsmål undervejs.
Det får du ud af kurset
Google Analytics - Program for dag 1
Lær at identificere de gode besøg på dit websiteIndsigt i mulighederne med Google AnalyticsKonkrete erfaringer med at finde de data, der er vigtige for dig, i Google AnalyticsKonkrete erfaringer med at opsætte betjeningspaneler i Google AnalyticsSEO - Program for dag 2
Indsigt i Googles regler ift. opbygning af websitesKonkrete værktøjer til søgemaskineoptimeringIndføring i søgeordsstrategiKonkrete værktøjer til søgeordsstrategiVærktøjer til og erfaring med at skrive søgemaskineoptimeret tekst til webOpfølgende sparringsmøde
Et par uger efter kurset afholder vi en times opfølgende sparringsmøde på Rentemestervej, hvor du får mulighed for, alene med underviser, at gå mere i dybden med lige præcis de aspekter af Google Analytics og søgemaskineoptimering, der er vigtige for dig. Tidligere deltagere har fx sparret med os om opsætning af betjeningspaneler, implementering af værktøjer og koncepter der understøtter lige præcis de mål, de har med deres website.
Praktisk info om kurset
Kurset i Google Analytics foregår på engelskNiveau: Lidt eller noget kendskab til Google Analytics og/eller søgemaskineoptimeringTypiske deltagere: Webredaktører, kommunikations- og marketingansatte samt andre der leverer indhold til webAntal deltagere: Maks. 8 personerAfmelding: Indtil 2 uger før kursusstart. Herefter er tilmelding bindende, men du er naturligvis velkommen til enten at overdrage din plads til en kollega eller skifte kursusdato